1972

Fiat Motor Sporları Takımı’nın temelleri 1972 yılına dayanıyor. O günden bugüne Türkiye Ralli Şampiyonasında çeşitli başarılarla takip eden takım, ülkemizde motor sporlarının gelişimine katkı sağlamaya devam ediyor.

1972’de Motor Sporları Takımı’nın temellerinin atılmasının ardından, Murat 124’ler yarışlarda görülmeye başlandı. Murat 124’ler, ilk kez Ali Sipahi’nin unutulmaz projesi Günaydın Türkiye Rallisi’nde yer aldılar. Toplam iki bin kilometrelik Günaydın Türkiye Rallisi’nin ilk galibi bir Murat 124’tü.

1994

1990’lı yılların ortalarından itibaren takım, spor alanında yeni bir konuyla gündeme geldi.

Konu, 1995-1999 yılları arasında gerçekleştirilen marka kupalarıydı. Marka kupaları sırasıyla Uno Cup, Tipo Cup ve Palio Cup’tı.

Fiat Motor Sporları Takımı Uno Cup (1994), Tipo Cup (1996), Palio Cup’ı (1999) ve benzeri organizasyonlar ile her yaştan insanı motor sporları ile buluşturdu.

Türkiye’de tek marka ile düzenlenmiş ilk marka kupası olan Uno Cup’ta, devam ettiği üç yıl boyunca her seferinde ortalama bin kişi davet ediliyor, güvenli sürüş, performansa yönelik otomobil kullanma konusunda eğitim veriliyordu.

Uno Cup sayesinde birçok kişi güvenli otomobil kullanmaya başladı. Gençlerin caddelerde değil, deneyimli kişiler tarafından verilecek özel eğitimlerle bu zevklerini bilinçli olarak pistlerde tatmin etmelerine olanak sağladı. Motor sporlarının Türkiye’de daha çok insana ulaşması ve yayılması açısından son derece önemli bir aktivite olmuştu.

Uno Cup yarışları için 50 tane Uno S model yarış otomobili hazırlanmıştı. Yarışlar dört dönem ve bir de final yarışından oluşuyordu. Her dönem yarışında farklı pilotlar start alıyor, ilk üçe girenler finalde yarışma hakkını elde ediyordu.

1996

Amatörlere yönelik bu yarışlar sürerken, Tipo Cup organize edildi. O dönemin en çok takip edilen ve en beğenilen özel kupa organizasyonlarından biri oldu.

Profesyonellere ve motor sporlarında kariyer yapmak isteyen gençlere hitap eden bir organizasyon olan Tipo Cup’ta rekabet en üst seviyedeydi. Kupada 1970’li yılların efsaneleşmiş pilotlarının yanı sıra yarı amatör pilotlar da boy göstererek gelecek için sağlam adımlar atmaya çalışıyorlardı. Tipo Cup üç yıl devam etti.

1998

1998’in Haziran ayında TOFAŞ’ta Palio, Siena ve Palio Weekend modelleri üretilmeye başlandı. Aynı dönemde Palio Cup için üretilecek otomobillerin de hazırlıklarına başlandı.

1999 yılının Nisan ayında otomobiller hazır hale geldi. Seçilen pilotlar da yarışacakları araçları seçtiler. Yarış Mayıs ayında yapıldı.

Palio Cup, 1999 sezonunda o zamana değin Türkiye’de düzenlenmiş en iyi marka kupası oldu. Televizyondan canlı olarak yayımlandı ve büyük ses getirdi. Son sezonu olan 2001 yılında 20 otomobil yarışmıştı.

2002

2002 sezonunda Takımın ilk Avrupa başarısı Yugoslavya’nın Niş Kenti’nde yapılan Avrupa Şampiyonası, 10 katsayı yarışı “Interspeed”te geldi. Ali Deveci – Kaan Özşenler ikilisi, rallide genel klasman birincisi olarak, bu başarıyı elde eden ilk Türk ekip oldu.

2008

2008 yılında Fatih Kara-Bilge Ayan ve Yağız Avcı-Ersan Alkır ile Türkiye Ralli Şampiyonası’nda da önemli başarılara imza attı.

TRC genel klasmanda Fatih Kara-Bilge Ayan ekibi ikinciliği elde ederken, genç pilotlar kategorisinde Yağız Avcı birinci oldu.

Ayrıca Fiat Motorsports Turkey ismi altında, Volkan Işık ve co-pilotu Kaan Özşenler European Rally Championship (Avrupa Ralli Şampiyonası) kapsamında 2007 yılında ikinci, 2008 yılında ise üçüncü sırada yarışı tamamladı. Bu vesileyle ekip, Avrupa Şampiyonası’nda genel klasmanında bu başarıyı elde eden“ ilk Türk Takımı” ve “ilk Türk pilotları” unvanını elde etti. Ayrıca Volkan Işık – Kaan Özşenler ikilisi bir Avrupa Ralli Şampiyonası yarışı kazanan da ilk Türk ekiptir.

Halen Takımın resmi pilotları olan Fatih Kara-Bilge Ayan ise Süper 1600 kategorisinde birinciliğe imza atarak Fiat Motor Sporları’nın tarihinde elde edilen sayısız başarıya bir yenisinin daha eklenmesini sağladı.